dierenambulance 08-03-2019

• Moderator

hallo allemaal,

het is wat later dan gepland maar hier is eindelijk de update van mn werk bij de dierenambulance van afgelopen vrijdag 08-03-2019.

vandaag mocht ik lekker weer om 08:30 beginnen.
    ik werd toegewezen aan katten kamer 3.
    in die kamer zaten 3 lieve schatten.
    als eerste minx, een lieve kleine schat die wel een beetje wisselvallig is, het ene moment super lief en aaibaar en het andere moment chagrijnig en dat veranderde constant. minx is net gesteriliseerd en moest de wond gereinigd hebben met betadine. dat betekende dus dat ze op der rug gelegd moest worden. natuurlijk vind een kat dat niet leuk maar daar heb ik een trucje voor. ik pak dan een handoek en pak haar daar mee in der nek vast, doordat de handoek zachter is dan mn handen vinden katten dat veel minder erg en minx lag toen ineens heel rustig op der rug waardoor ik de wond schoon kon maken. ik heb dus niet echt problemen met haar gehad.
    de 2e kat was thomas. thomas is echt een super lieve kat die 1 oog mist, hij is kort geleden uit een brandend huis gered waar die alleen was omdat zn baasje in het ziekenhuis ligt. ondanks dat alles is thomas totaal niet bang voor mensen en zoekt juist het contact op. natuurlijk ook met thomas geen enkel probleem gehad.

als laatste was daar Brandy. brandy is een echte huiskater die lekker rustig blijft liggen, er van geniet om geaaid te worden en zich ook makkelijk laat optillen en op schoot zetten.
    brandy en thomas mochten samen vrij rond lopen omdat die 2 goed samen gaan, minx moest helaas appart omdat ze niet van andere katten houd en dan heel fel kan doen.
    dat was verder geen probleem want dan wisselde ik gewoon af wie er wanneer uit mocht om vrij rond te lopen.

morgen zal ik waarschijnlijk niet gaan werken omdat ik een even best ziek ben en dus zal de volgende update (hopelijk) weer op vrijdag zijn.

Aanmelden om te reageren