Geluidsoverlast buren

• Even een beetje drama delen met de rest.

4 of 5 keer per week is het bij de buren goed raak. Harde muziek, schreeuwende kinderen en gestamp op trappen zijn geluiden waar ik en mijn ouders van mogen meegenieten. Mijn ouders zijn al een paar keer aan de deur gegaan en als ze open maken ze excuses en zeggen ze dat ze er rekening mee houden. Die avond is het dan minder luidruchtig maar de volgende dag of de dag darna is het weer luidruchtig en lijkt het alsof ze zijn vergeten dat wij er last van hebben.

Mijn ouders willen geen politie erbij betrekken omdat wij in onze cultuur alleen poitie erbij halen als het zelf niet op te lossen valt. Mijn ouders willen het anders oplossen maar ze weten niet goed wat ze nog meer kunnen doen dan bij de buren aangeven dat ze last hebben van de luidruchtige geluiden.

Wat kunnen mijn ouders nog meer doen dan een gesprek aangaan met de buren zonder de politie op de hoogte te brengen?

• Ik vind dit ook geen taak voor politie. Nodig de buren een keer uit om op de koffie te komen en blijf ze op een positieve manier benaderen.

Je kunt misschien samen maatregelen nemen zoals de muren en ruimtes geluidsdempend te maken of kleedjes op de trap neer te leggen zodat dat voor minder geluid zorgt.

• Ik ben bang dat je zonder politie in te lichten geen einde maakt aan de geluidsoverlast.

Aanmelden om te reageren